torsdag 21 augusti 2014

Skymtar för en stund

Vi väntar barn. Ett tredje barn. Jag har börjat känna rörelserna i magen. Och det är lika magiskt denna gång. Längtan växer. Ultraljudet var inte lika magiskt. När vi var där första gången, alltså när jag var gravid med äldste sonen, så var det ju jättehäftigt. Tänk att få se lilla livet! Den här gången spanade jag bara och väntade på att barnmorskan skulle säga något som var fel. För jag har lärt mig att det kan vara det. I min mage växer ett litet barn som verkar må fint. Bröderna väntar på bebisen. Funderar på vad dom ska göra med bebisen. Lära bebisen gå. Se till att bebisen inte stoppar smålego i munnen. För även om detta är ett hem med massa känslor och flygande bestick, så finns här mycket kärlek och tid för kramar. Så jag tror det blir bra. Det finns plats. Nästan överallt. Det jag funderar på är det här med sängen. På morgontimmarna kommer ofta sönerna till vår säng och lägger sig på varsin sida om mig. Ligger gärna nära, nära. Var ska trean få plats? Kanske Ikea har någon smart lösning? Har inte fått årets katalog än. Bara vänta och se. Det mesta brukar ordna sig.

3 kommentarer:

Hanna sa...

Vi har ju lite äldre barn, men det var viktigt för oss att de äldre kände sig trygga i sin säng innan trean kom. Vi kunde inte sova när det var många i sängen. Lycka till med allt.

Wildärtan sa...

Grattis till nya miraklet! <3

Kikkeli sa...

Vi brukar skämta om att pappa fick ligga på nattduksbordet när jag och syskonen var små och ville ligga i storsängen. Mikael kanske får förbereda sej för det:)

Related Posts with Thumbnails